Německý koncern se chce především zaměřit na strategická partnerství, která by mu v dlouhodobém časovém horizontu garantovala dodávky základních surovin.
Největší německá automobilka Volkswagen (VW) se rozhodla učinit významný krok pro zajištění své surovinové nezávislosti. Neustále rostoucí poptávka po elektromobilech vyžaduje stále větší dodávky surovin pro výrobu baterií.
Většina významných ložisek vzácných kovů potřebných k výrobě baterií však leží mimo Evropu, a tak VW chce vstoupit do některých těžebních společností, aby si pojistil své budoucí dodávky.
Jak informoval portál nationworldnews.com, aktuálně se automobilka rozhlíží po Kanadě a tamních těžařských společnostech. „Nebudeme otevírat vlastní doly, chceme investovat do již existujících kanadských dolů a jejich provozovatelů,“ řekl člen představenstva VW zodpovědný za technologie Thomas Schmall.
Dlouhodobá partnerství
Německý koncern se chce především zaměřit na strategická partnerství, která by mu v dlouhodobém časovém horizontu garantovala dodávky základních surovin. Ideálním řešením by tak bylo vytváření společných podniků s dceřinou společností VW Powerco.
Za tímto účelem již Volkswagen podepsal memorandum s kanadskou vládou. „Kanada má prakticky všechny nerostné suroviny, které potřebujeme při výrobě baterií, jako například nikl, měď či kobalt“ dodal Schmall. Právě tyto komodity tvoří až 80 procent ceny baterie.
I ostatní automobilky
Podle prvotních návrhů by německá automobilka odebírala ze společných podniků, ve kterých by měla podíl firma Powerco, 20 až 30 procent z celoroční produkce za předem určené fixní ceny. Zbytek by se prodával za tržní ceny do celého světa.
O této spolupráci mezi Německem a Kanadou už jednali i oba čelní představitelé obou zemí – kancléř Olaf Scholz a premiér Justin Trudeau.
Podobnou dohodu na čtyři roky podepsala americká automobilka Tesla s australskou těžební společností Syrah Resources.