8.8 C
Brno
Neděle, 2 dubna, 2023
DomůStalo seNejlevnější rodinný hybrid. Dacia odhalila elektrifikované kombi Jogger

Nejlevnější rodinný hybrid. Dacia odhalila elektrifikované kombi Jogger

Date:

Nenechte si ujít

Romantický pobyt pro dva na horách Benecko

Romantický pobyt pro dva na horách může být skvělou...

Jak přežít na pracovním trhu v době recese

Současná ekonomická situace asi netěší nikoho z nás. Někteří však mají to štěstí, že si mohou stěžovat...

Zbavte se nálepky lenocha

Možná jste se v určitém období profesně nesnažili tak, jak byste měli či mohli,...

Česká vláda schválila úsporný tarif, pomoci má domácnostem s placením energií

Česká vláda ve středu schválila návrh takzvaného úsporného tarifu,...

Volkswagen investuje do kanadských dolů, chce si zajistit suroviny pro baterie

Německý koncern se chce především zaměřit na strategická partnerství,...
- Komerční sdělení -časopis

Rumunská novinka kombinuje atmosférický benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru s elektromotorem a převodovkou bez spojky.

Hybridní pohon dosahuje maximálního výkonu 103 kW (140 k).
Celkový akční rádius má přesahovat 900 kilometrů.
Baterie je na místě rezervního kola, ke změně prostorových poměrů nedošlo.
Na francouzském trhu bude tento model stát 24 600 eur.
Dacia loni uvedla svůj první elektromobil Spring. Malé bateriové SUV tak začala netradičně prodávat ještě dříve, než uvedla na trh jakýkoli hybridní model. S ním přichází až teď. Rumunská značka oficiálně odhalila elektrifikované kombi Jogger, které chce brzy začít prodávat.

Technika nesoucí podpis Renault
Novinka nese přívlastek Hybrid 140. Použité číslo odráží maximální výkon v koňských silách, který dosahuje 103 kW (140 k). Větší část z toho má na svědomí spalovací motor. Atmosférický benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru vyvine nejvýše 66 kW (90 k), zatímco elektromotor zvládne vyrobit 37 kW (50 k).

Součástí techniky nesoucí podpis mateřské automobilky Renault je integrovaný startér-generátor a speciální převodovka bez spojky. Ta má čtyři stupně pro zážehový agregát, elektrická jednotka pracuje se dvěma převody. Součástí ústrojí je režim B se zvýšenou rekuperací energie.

Zdrojem elektřiny je 230-voltová baterie s kapacitou 1,2 kWh. Dojezd na elektřinu Dacia nespecifikuje, ale celkový akční rádius podle normy WLTP má přesahovat 900 kilometrů. Jogger údajně zvládne až 80% městských jízd elektricky. Oproti čistě spalovací verzi je o 40% šetrnější s palivem a jeho průměrné emise oxidu uhličitého dosahují 108 g/km.

Objednávky začne přijímat v lednu
Akumulátor je nainstalován pod podlahou na místě rezervního kola. Dacia zdůrazňuje, že díky tomu nedošlo k žádné změně prostorových poměrů. Hybridní verze je dostupná v konfiguraci pro pět i sedm pasažérů. Zevnitř ji lze poznat podle přístrojového panelu obsahujícího 7palcový displej, navenek jen na základě označení.

Dacia v tiskové zprávě říká, že model Jogger Hybrid 140 už je na cestě k prodejcům. Fyzicky se u nich má vůz objevit v březnu. Objednávky plánuje automobilka začít přijímat v lednu, přičemž vedle premiéry rovnou prozradila základní cenu pro francouzský trh.

S částkou 24 600 eur podlézá rumunské kombi všechny srovnatelné konkurenty, což Dacia příslušně zdůrazňuje. Nejlevnější rodinný hybrid ve Francii nabízí se zárukou na baterii platnou na 8 let nebo 160 tisíc kilometrů.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek