-2.4 C
Brno
Neděle, 29 ledna, 2023
DomůStalo seNio uvádí dvě nové elektrické SUV, k plné baterii se odvezou samy

Nio uvádí dvě nové elektrické SUV, k plné baterii se odvezou samy

Date:

Nenechte si ujít

Česká vláda schválila úsporný tarif, pomoci má domácnostem s placením energií

Česká vláda ve středu schválila návrh takzvaného úsporného tarifu,...

Volkswagen investuje do kanadských dolů, chce si zajistit suroviny pro baterie

Německý koncern se chce především zaměřit na strategická partnerství,...

Nejlevnější rodinný hybrid. Dacia odhalila elektrifikované kombi Jogger

Rumunská novinka kombinuje atmosférický benzínový čtyřválec o objemu 1,6...

Tesla přinesla bezdrátovou nabíječku, kterou sliboval Apple. Stojí 300 dolarů

Podložka nabije elektroniku bez ohledu na to, jak ji...

Zákazníci FTX podávají hromadnou žalobu proti burze s kryptoměnami

Žalobci chtějí zajistit, aby se majetek zákazníků nepřidal do...
- Komerční sdělení -časopis

Novinka nesoucí označení EC7 má v rámci své kategorie nejnižší koeficient aerodynamického odporu.

Obě vozidla využívají stejnou platformu a techniku jako typ ES7.
SUV mají dva elektromotory a výkon 480 kW (653 k).
Do prodeje jdou baterie s kapacitou 75 a 100 kWh, později přibude 150 kWh.
Nio představilo také třetí generaci výměnné stanice na akumulátory.
Firma zároveň uvádí nejvýkonnější nabíječku.
Čínská automobilka Nio před koncem roku pravidelně pořádá velkolepou akci spojenou s premiérou novinek. Na letošní akci odhalila dvě nové elektrické SUV, konkrétně druhou generaci své vlajkové lodi ES8 a menší typ imitující střešní linií kupé. Ten nese štítek EC7.

Špičkový typ vybavený třemi řadami sedadel je pilotním produktem firmy, který dostává nástupce. Originál debutoval v roce 2018. Důležitý milník v rámci portfolia uvádí výrobce krátce poté, co ohlásil montáž auta s pořadovým číslem 300 000. Vedle něj přitom představil i nové výměnné stanice a superrychlé nabíječky.

Komfort pro šest pasažérů
Nio ES8 dostalo po vzoru mladších sourozenců uhlazený tvar bez výrazného pochromovaného prvku i jednodušší geometrii diodových světel. Kromě toho se na karoserii velkého šestimístného SUV objevilo několik výčnělků obsahujících lidar, kamery a další senzory používané při autonomních funkcích.

Pohon využívá kombinací efektivnějšího elektromotoru s permanentním magnetem vpředu a výkonnějšího indukčního agregátu na zadní ose. Společně mají výkon 480 kW (653 k). Z toho připadá 180 kW (245 k) na přední nápravu a 300 kW (408 k) je vzadu.

Konstrukce techniky schopné vyvinout točivý moment 850 Nm je shodná s typem ES7 představeným v létě, jelikož větší bratr ES8 využívá stejnou platformu. Pro vyšší hmotnost však má o něco horší dynamické parametry. Na 100 km/h zrychlí za 4,1 vteřiny a opačný proces absolvuje na dráze měřící 34,3 metru.

Elektromobil má podvozek s dvoukomorovým vzduchovým pérováním a adaptivními tlumiči. Jeho komfortní interiér obsahuje čtyři velkoryse dimenzovaná křesla doplněná dvěma skromnějšími sedadly v poslední řadě.

Střecha z elektrochromatického skla
Druhou novinkou akce Nio Day 2022 je pětimístné SUV-kupé s označením EC7. Má délku 4 968 mm, šířku 1 974 mm a na výšku měří 1 714 mm. Těmito rozměry je blízko konvenčně tvarovaného sourozence ES7. S ním sdílí nejen 2960-milimetrový rozvor, ale také designové rysy a množství komponentů.

Hlavním rozdílem mezi dvojicí je střešní linie a záď, jejíž součástí je aktivní křídlo. Střechu tvoří elektrochromatické sklo. Má dvě vrstvy zvukově-tepelné izolace, plochu 1,94 m2 a propustnost světla nastavitelnou v pěti stupních.

Čínský vůz má podle výrobce v rámci své kategorie nejnižší koeficient aerodynamického odporu. Ten dosahuje hodnoty 0,23. Čas ukáže, jak dlouho si Nio tento titul udrží. Zájem o jeho zisk nedávno vyjádřil americký startup Lucid Motors.

Nio EC7 využívá nezměněnou techniku nabízející 480 kW, tedy 653 koní. Díky nižší hmotnosti se dostane na stovku za 3,8 vteřiny a zpět na nulu zabrzdí s 33,9metrovou dráhou. Podvozek je iv tomto případě pneumatický.

Baterii si vymění samostatně
Automobilka aktuálně hovoří o dostupnosti modelů vybavených bateriemi o kapacitě 75 nebo 100 kWh. Z premiéry typu ES7 stojícího na stejné platformě však víme, že dostupná má být také verze schopná přenášet až 150 kWh energie. Všechny modely budou kompatibilní s výměnnými stanicemi Power Swap.

Hodnoty dojezdu Nio v tiskové zprávě neuvádí, ale budou podobné číslům prezentovaným u staršího příbuzného. Při něm mluvila automobilka o maximu 485, 620 a 850 kilometrů. Jedná se o hodnoty podle čínského cyklu CLTC, oproti kterému je norma WLTP přísnější.

Zajímavou novinkou je fakt, že elektromobily se k plné baterii odvezou autonomně. Nio tuto službu spustí v první polovině roku 2023. Při zapnutí navigace si auta samostatně naplánují výměnu baterie na konkrétní výměnné stanici, zahrnou ji do svého plánu a následně samy „odřídí“ cestu k zařízení i zpět na zvolenou trasu.

Oba modely disponují inteligentními diodovými světlomety schopnými projektovat před vůz znaky či animace, 33 různými senzory pro autonomní funkce a špičkovou výpočetní platformu Adam se čtveřicí čipů Nvidia Orin X a výkonem až 1 016 teraflopů.

Součástí vybavení je také asistent Nomi s umělou inteligencí, panoramatický head-up displej, infotainment s 12,8palcovou AMOLED obrazovkou, prostorové ozvučení s technologií Dolby Atmos. Minimalistický kokpit oživuje ambientní osvětlení.

Prodej obou elektromobilů je spuštěn
Nio vedle premiéry oba elektromobily přináší na domácí trh, aktuálně si je lze objednat prostřednictvím aplikace. Na cesty přijdou na přelomu jara a léta. V případě typu EC7 avizuje výrobce začátek dodávek na květen, druhá generace vlajkové lodi ES8 má následovat v červnu.

Na výběr jsou zatím dvě velikosti baterie, kterou lze i pronajímat. V tom případě lze Nio EC7 koupit za 418 tisíc jüanů (56 316 eur). Včetně akumulátoru s kapacitou 75 kWh je cena vozu 488 tisíc jüanů (65 747 eur), za verzi disponující články na 100 kWh jde o 546 tisíc v čínské měně (73 561 eur).

Vlajková loď ES8 vstupuje do prodeje od 458 tisíc jüanů (61 705 eur), s menší baterií je v ceníku za 528 tisíc (71 136 eur) as větší za 586 tisíc (78 950 eur). Nabízená je i v provedení Executive stojícím u všech tří verzí 20 tisíc jüanů navíc (2 695 eur).

Lepší výměnné stanice i nabíječky
Další premiérou akce Nio Day 2022 byla třetí generace výměnné stanice na akumulátory, kterou čínská automobilka zpopularizovala. Zařízení se změnilo designově i funkčně. Má dva laserové radary a pár čipů Nvidia Orin X, což mu dává výpočetní sílu 508 teraflopů. Výrobce vyzdvihuje zvýšení denní kapacity o 30 % na 408 elektromobilů.

Power Swap Station 3.0 pravděpodobně uvidíme brzy iv Evropě. Nio zde již otevřelo několik filiálek a plánuje několik dalších, po postupné expanzi do Norska, Švédska, Německa a Nizozemska je aktuálně na řadě Dánsko. V domácí Číně plánovala mít firma na přelomu let v provozu již 1300 zařízení pro výměnu akumulátorů.

Čínská společnost kromě toho na své akci oficiálně uvedla superrychlou nabíječku, která maximálním výkonem 500 kW překonává veškerou konkurenci. Její přípravu ohlásilo Nio uprostřed roku. Baterii s kapacitou 100 kWh dokáže nabít z 10 na 80 % během 20 minut, za což vděčí stejnosměrnému proudu s maximem až 650 ampérů. Špičkové nabíjecí stanice také míří na starý kontinent.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek