Logo by mělo být součástí firemní identity pro každou značku. Jakým způsobem by mělo být navrženo s ohledem jeho umístění na propagační předměty?
Co předchází tvorbě úspěšného loga
Úspěšné návrhy loga jsou jednoduché, zapamatovatelné a vytvářejí určitý trvalý „otisk“ značky. Ostatně stačí si vzpomenout na ty největší firmy napříč obory, jako je například vyhledávač Google nebo výrobce sportovních oděvů a vybavení Nike. Jejich loga výše uvedené charakteristiky naplňují beze zbytku.
U fungujícího loga je také vhodné se z pozice zástupce značky odosobnit od svých vlastních preferencí. Co to znamená? Coby majiteli firmy se nám vytvořený návrh může líbit, nicméně musíme mít na paměti, že působit má především na naše zákazníky.

Což může být složité zejména tehdy, necháme-li si zpracovat více návrhů. Subjektivitu totiž do své práce naopak nevyhnutelně promítne grafik. S jistou nadsázkou zde platí, že co odborník, to „názor“. U několika oslovených profesionálů tak bude výsledek dle zadání pokaždé zpracován zcela odlišně.
Logo musí být dostatečně univerzální. Využívat jej bude vícero komunikačních a marketingových kanálů včetně webových stránek, tištěných materiálů, digitálního marketingu, sociálních médií a právě propagačních produktů.
Jak by mělo vypadat logo pro reklamní předměty
Je tak důležité požádat grafika o různé varianty pro budoucí uplatnění. Například by měl vytvořit ikonu, text (vertikální i horizontální), loga poskládaná na sebe, ale i horizontální, jednobarevné a plnobarevné verze. Nutné je, aby ve všech těchto podobách logo bylo zřetelně čitelné a neslo požadované sdělení.
Pomůže vám to vypořádat se se specifiky různých typů zboží. Například pero má zaoblený tvar a je poměrně malé, takže loga, která nejsou horizontální, nemusí na tomto typu produktu vypadat příliš dobře.
Pokud je to možné, měli byste na konkrétní výrobky používat logo ve standardní barevnosti. I barvy jsou součástí firemní identity. V ostatních případech zvolte monochromatické provedení. Mějte na paměti také to, že metalické odstíny bývají hůře rozpoznatelné na některých materiálech, jako jsou kovy, z nichž se vyrábějí třeba hrnky. Reklamní předmět by také neměl být v barvě, která se na logu vyskytuje, příliš by totiž logo s podkladem splynulo. Pakliže to tedy lze, zvolte jiný základní tón. UniMark vám s vašimi reklamními předměty jednoznačně poradí.